zisbcg a Corvinuson

zisbcg a Corvinuson

Content shock - nyolcadik feladat

2015. március 28. - Borbinho
  • Mit jelent a content schock fogalma?

Az emberek számára elérhető (internetes) tartalmak exponenciálisan nőnek, és nem igazán van határa ennek a növekedésnek. Ezzel szemben az emberek tartalomfogyasztása véges, csak adott időt tudunk erre szánni egy-egy napunkból. Habár az emberek tartalom fogyasztása is nőtt az elmúlt években, de a tartalmak számának növekedése nagyságrendekkel nagyobb ennél a növekedésnél. A kettő közti ellentét lényegében a content shock: egyszerűen nincs annyi időnk, mint amennyit a (minőségi) tartalmak végigolvasás igényelne. A content shock gazdasági értelmezése, hogy a vállalatok versenyeznek az emberek figyelméért, hogy az ő tartalmukat olvassák, és ebből adódik a probléma: csak adott mennyiségű tartalomra van (tényleges) igény: aki ezt az igényt ki tudja elégíteni és képes megtartani az érdeklődést, az előnybe kerülhet. 

  • Szerinted létezik a content shock? Mi a személyes tapasztalatod?

Létezik is, meg nem is. Olyan szempontból biztos, hogy létezik, hogy a vállalatok mindent megtesznek, hogy az ő tartalmukat olvassuk, és ebből komoly versenyek alakultak ki. Azonban az eredeti blogposzt több pontjával sem értek egyet. Valóban nagy előny, ha komoly tőke áll bizonyos tartalmak mögött, de pont az internet "varázsa", hogy komolyabb tőke nélkül is nagy tömeghez el tudjuk juttatni videóinkat/blogjainkat/képeinket/stb.

  • Melyik oldalnak van szerinted igaza (akik szerint ez létezik és érdemes vele foglalkozni vagy, akik szerint ez pusztán merő kitaláció)?

Egyértelmű, hogy létezik, azonban nincs elég háttértudásom ahhoz, hogy eldönthessem, érdemes-e ezzel a témával hosszabban foglalkozni (kutatások, projektek). Nem biztos, hogy egy átlagos közembert bármennyire is foglalkoztatná a téma. Akiket érint (ilyen területen dolgoznak, kutatnak), azok természetesen foglalkoznak már vele és fognak is foglalkozni vele. Fontos lehet egy vállalat számára, hogy rájöjjön például, hogy nem éri már meg olyan sokat fizetni a hirdetésekért, mint azt a helyzet megkívánná: új innovációkra van szükség, mert a jelenlegi módszerekkel többe kerülhetnek a reklámok, mint a bevétel, ami belőlük (is) származhatna.

  • Melyik érvvel – ellenérvvel tudsz a leginkább azonosulni ebben a vitában? Miért?

Azzal az ellenérvvel tudok a legjobban azonosulni, mely azzal foglalkozik, hogy csak nagyobb tőkével, és a legjobb tartalmakkal lehet komolyabb közönséget elérni. Pont a YouTube a legjobb példa, hogy házilag készített videókkal is milliókat lehet elérni. Nyilván ha egy híres zenész YouTube Vevojára töltenek fel egy (nagy költségvetésű) videót, akkor azt többen látják majd a hirdetéseknek is köszönhetően. Azonban ez nem jelenti azt, hogy minőségi tartalmakkal, kisebb háttértőkével ne lehetne sikereket elérni. Naponta több ezer videót töltenek fel a különböző videómegosztókra, és nem ritka, hogy egy egyszerű ember házilag készített videója kerül az érdeklődés középpontjába. 

A bejegyzés trackback címe:

https://zisbcg.blog.hu/api/trackback/id/tr157314024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása